REGULAMIN ZAWODÓW
-
Organizatorem zawodów pływackich dla młodzieży z cyklu „Otwarte Zawody Pływackie Szkół Gimnazjalnych i Ponadgimnazjalnych” jest Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Łomży.
-
Celem zawodów jest:
-
Popularyzacja pływania wśród młodzieży jako dyscypliny wpływającej na wszechstronny rozwój zdolności ruchowych
-
Budowanie poprawnej postawy opartej na aktywności fizycznej, ze szczególnym ukierunkowaniem na pływanie oraz bezpieczeństwo nad wodą
-
Umożliwienie sprawdzenia umiejętności pływackich zawodnikom
-
Przegląd umiejętności pływackich w celu wyławiania talentów pływackich wśród młodzieży trenujących w szkołach i sekcjach pływackich
-
Promowanie zdrowego stylu życia, ze szczególnym uwzględnieniem rozbudzania i rozwoju zainteresowań pływackich wśród młodzieży
-
Integracja między zawodnikami i klubami pływackimi
-
Komunikaty i ogłoszenia
-
Wszystkie oficjalne komunikaty, wyniki, ogłoszenia oraz druki dotyczące zawodów pojawiać się będą na oficjalnej stronie internetowej MOSiR: www.mosir.lomza.pl.
4. Terminy zawodów:
- I edycja – 21 listopada, termin zgłoszeń zawodników – 19 listopada
- II edycja - 10 kwietnia
5.Zgłoszenia do zawodów i uczestnictwa:
-
Prawo startu w zawodach mają zawodniczki i zawodnicy zgłoszeni przez Kluby Gimnazjalne i Ponadgimnazjalne
-
Zawody rozgrywane są kategoriach wiekowych z podziałem na płeć
-
Każdy uczestnik ma prawo startu w dwóch konkurencjach indywidualnych oraz jednym dodatkowym poza konkurencją (P.K.) - dowolny, grzbietowy, klasyczny, motylkowy
-
W zawodach biorą udział zawodnicy umiejący pływać zgłoszeni przez kierowników ekip (przedstawicieli szkół) na specjalnych kartach zgłoszeniowych. Każda szkoła/klub może zgłosić nie więcej niż po 15 zawodników i zawodniczek (Załącznik Nr 1)
-
Podpisane przez kierowników ekip karty zgłoszeniowe należy składać w Recepcji Pływalni Miejskiej Nr 1 w Łomży lub drogą elektronicznąna adres: PM1-
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
-
Każda reprezentacja powinna posiadać trenera/opiekuna
-
Zgłoszenie zawodników na zawody przez kierowników ekip jest równoznaczne ze zgodą rodziców/prawnych opiekunów na udział w zawodach
-
Prawo zgłaszania i wykreślania zawodników z danego klubu przysługuje jedynie trenerowi lub innej osobie upoważnionej przez klub/szkołę
-
Zgłoszenie do zawodów równoznaczne jest z akceptacją postanowień niniejszego regulaminu oraz regulaminu obiektu
-
Wykreślenia zawodników możliwe są nie później niż 2 godziny przed rozpoczęciem zawodów
-
Program i sposób przeprowadzania zawodów
-
8:00 – Oficjalne Otwarcie
-
8:10 – Rozgrzewka
-
8:20 – 9:20 Starty zawodników
-
9:30 – Wręczenie medali i dyplomów
-
9:50 – Zakończenie zawodów
-
Nagrody
-
Wszyscy zawodnicy/zawodniczki otrzymują pamiątkowy dyplom
-
Najlepsza trójka z poszczególnych konkurencji otrzymuje medale
-
Informacje dodatkowe
-
Organizator nie ponosi odpowiedzialności za wypadki, zguby, zniszczenia i kradzieże, powstałe nie z jego winy
-
Za bezpieczeństwo i zachowanie zawodników na obiekcie oraz wokół niego odpowiada trener/opiekun zgłaszający zawodników z danego klubu
-
Nad bezpieczeństwem zawodników na niecce basenowej czuwają ratownicy oraz sędziowie
-
Postanowienia końcowe
-
Podczas zawodów obowiązuje niniejszy regulamin oraz aktualne przypisy FINA i PZP
-
Organizator zastrzega sobie prawo odmowy przyjęcia zgłoszenia, bez podania przyczyn
-
W sprawach nieujętych niniejszym regulaminem decyduje w ramach swoich kompetencji Sędzia Główny lub Organizator