W cytowanym powyżej artykule szczególnie krzywdzące i nieuczciwe było przedstawienie opinii publicznej okoliczności zwolnienia sprzątaczki z MOSiR w Łomży przed rozstrzygnięciem sprawy w sądzie.
W związku z powyższym chcielibyśmy przedstawić swoje stanowisko, które jest zgodne z prawdą i stanem faktycznym. Przede wszystkim należy zwrócić uwagę na fakt, iż wyrok sądu nie jest prawomocny. Sprawa w sądzie z powództwa zwolnionej z pracy sprzątaczki nie jest zakończona ze względu na to, że MOSiR w Łomży odwołał się od wyroku Sądu Rejonowego w Łomży. Do dnia dzisiejszego MOSiR poniósł koszt w wysokości 30 zł wpisu w sprawie apelacji od wyroku. Trudno na tę chwilę określić, jakie będzie orzeczenie sądu po apelacji, jakie będą koszty postępowania i która strona je poniesie.
Należy podkreślić, że MOSiR w Łomży nie zwiększył zatrudnienia sprzątaczek. Informacje zawarte w wyżej wymienionym artykule na łamach tego portalu w ww. kwestii nie są zgodne z prawdą dlatego, że MOSiR po rozwiązaniu umowy z Panią Elżbietą Ch. nie zatrudnił żadnej sprzątaczki. Na obiekcie Stadionu Miejskiego, gdzie zredukowano jeden z dwóch etatów sprzątaczki, od dnia redukcji do chwili obecnej pracuje tylko jedna sprzątaczka, co jest też rzeczywistym potwierdzeniem dokonanej redukcji zatrudnienia. Zwolnienie Pani Elżbiety Ch. było związane z optymalizacją zatrudnienia w MOSiR w Łomży.
Poza ograniczeniem ilości sprzątaczek nastąpiła także redukcja zatrudnienia na innych stanowiskach w naszej jednostce tj. na stanowisku wicedyrektora, kierownika portu, kierownika pływalni i robotnika gospodarczego.Trzeba zwrócić także szczególną uwagę na całą politykę jednostki tzn. od czasu, gdy dyrektorem MOSiR w Łomży został Pan Andrzej Modzelewski zmierza ona do ograniczenia kosztów również poprzez optymalizację zatrudnienia. Stan zatrudnienia w MOSiR w poszczególnych okresach czasu kształtował się następująco:
1. Stan zatrudnienia na dzień 1 lipca 2015 r. (dzień objęcia funkcji dyrektora MOSiR w Łomży przez Pana Andrzeja Modzelewskiego) wynosił 113 osób, 109,5 etatu (20 sprzątaczek), w tym 1 osoba na urlopie wychowawczym, 1 osoba na urlopie macierzyńskim i 2 osoby na długotrwałych zwolnieniach lekarskich, czyli faktycznie stan ten wynosił 109 osób pracujących.
2. Stan zatrudnienia na dzień 1 maja 2016 r. (koniec okresu wypowiedzenia umowy o pracę Pani Elżbiety Ch.) wynosił 109 osób, 107 etatu (20 sprzątaczek), w tym 2 osoby na urlopie bezpłatnym, 2 osoby na świadczeniach rehabilitacyjnych i 2 osoby na długotrwałych zwolnieniach lekarskich, czyli faktycznie stan ten wynosił 103 osoby pracujące.
3. Stan zatrudnienia na dzień 11.10.2016 r. wynosił 107 osób 104,25 etatu (18 sprzątaczek), w tym 3 osoby na urlopie bezpłatnym, 1 osoba na macierzyńskim, 5 osób na długotrwałych zwolnieniach lekarskich, czyli faktycznie stan ten wynosi 98 osób pracujących.
Ponadto, należy uwzględnić fakt, że nie było możliwości przeniesienia Pani Ch. na Pływalnię (Park Wodny), gdyż właśnie stamtąd została ona przeniesiona na obiekt stadionu, z uwagi na liczne konflikty z pracownikami, które przez kilka lat paraliżowały pracę personelu sprzątającego, a wręcz zagrażały funkcjonowaniu całego obiektu. Po przeniesieniu Pani Elżbiety Ch. sytuacja na obiekcie pływalni, tj. obecnie Parku Wodnym w Łomży, unormowała się i praca pań dbających o porządek przebiega wzorowo i bez żadnych konfliktów. Nadmienić należy również, że sprawa tzw. „konfliktu sprzątaczek”, w którym uczestniczyła Pani Elżbieta Ch. była poruszana w 2015 roku przez łomżyńskich radnych w interpelacjach na sesjach Rady Miejskiej. W opisywanej sprawie podkreślić należy i to, że wspomniany powyżej obiekt pływalni – Park Wodny w Łomży został wybudowany z dużym dofinansowaniem środków unijnych, co wiązało się z określonymi wymogami odnośnie zatrudnienia tj. z zachowaniem parytetu wobec płci. Podstawowym wymogiem projektu było i jest założenie, że osoby zatrudniane do pracy na poszczególne stanowiska muszą być osobami nowo zatrudnionymi.